4 februari 2016

Google manipuleert zoekresultaten voor de “Conservative Party”,

Google manipuleert zoekresultaten voor de “Conservative Party”, aldus The Daily Mail. Op het eerste gezicht lijkt het er inderdaad op. Het begon met de ophef in het Verenigd Koninkrijk de afgelopen weken over de belastingdeal die Google met de overheid gesloten heeft. cloud hosting info . Onder leiding van de Conservative Party heeft de regering een afspraak met Google gemaakt over een naheffing over de winst van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk. Volgens velen, The Daily Mail incluis, is Google er te makkelijk vanaf gekomen. Toen het de krant ter oren kwam dat de auto-suggest resultaten voor de Conservative […]
6 november 2015

Webinar & Telefacts – Online Reputatiemanagement Tips

UNIZO Webinar Tijdens het UNIZO webinar van 21 oktober over “E Reputatie” werd er kort ingegaan op enkele manieren waarop u zelf aan de slag kunt voor het verbeteren of verstevigen van uw online reputatie in Google. Hieronder 7 tips. Telefacts In de Telefacts uitzending van 1 december werd verteld over online reputatiemanagement. In het kader van de uitzending werd door Peter van der Graaf en MediaMaze aangeboden om de online reputatie van de Belgische chef Wout Bru te beïnvloeden. Door middel van het plaatsen van de juiste links naar het artikel genaamd “Wout Bru moet flauwe ‘Mijn Restaurant’-jury redden” kan bewerkstelligd worden […]
7 oktober 2015

Google doet te weinig aan wraakporno

Maandag 6 oktober 2015 publiceerde het NRC Handelsblad een bijdrage van Willem van Lynden (MediaMaze) en Fulco Blokhuis (Boekx Advocaten) omtrent de aanpak van wraakporno door Google. Die aanpak schiet momenteel tekort waardoor alleen een combinatie van juridische instrumenten, verzoekformulieren en online reputatiemanagement momenteel uitkomst biedt voor wraakporno slachtoffers. MediaMaze heeft op deze manier reeds succesvol slachtoffers van wraakporno geholpen.
2 juli 2015

In de schijnwerpers na een ontslag

Eerder schreven we al over executive reputatiemanagement en het belang daarvan voor eenieders carrière. Tegenwoordig wordt de meeste informatie over personen online gezocht en ‘vergeten’ is niet een van eigenschappen van het web. Wanneer een negatief of slecht stuk eenmaal online staat en bovenaan in Google staat, zal dit niet zomaar verdwijnen. De eerste tien zoekresultaten naar uw naam vormen uw online visitekaartje. Hier wilt u dus positieve en in ieder geval objectieve informatie hebben staan. Op deze wijze bent u voorbereid op een tegenslag voor uw reputatie. Vooral voor executives is een reputatie gevoelig voor tegenslagen. Tegenwoordig wordt bij […]
5 januari 2015

Google’s “Right to be forgotten” implementation, some observations

On June 26th, 2014, Google started its implementation of the “Right to be forgotten” (RTBF) ruling in its search results. Notices saying “Some results may have been removed under data protection law in Europe” started appearing on the bottom of  the SERP’s for a large amount of queries in Google.co.uk. Similar messages are showing in different languages across the European versions of Google. The wording of, and SERPs in which, the message appears might provide an interesting insight into the way in which Google will handle the many RTBF requests. Wording The message explicitly mentions that results MAY have been […]
5 januari 2015

Google Images and News counting as “real” results.

Google’s search results have become more diversified during recent years. Not only is Google getting better at distinguishing different meanings for the same searches (for example two famous people who share the same name) and displaying a mix of results that gives info on both. It has also been showing video results, images and news results, directly into the search results page (SERP) for some while, called “universal search”. 6,7,8,9 and 10 results pages Though these non-text results (bar video results such as YouTube) used to be counted as “extra” results, leading pages to have 11-12 results on the first […]