skip to Main Content

Digital PR

Naamsbekendheid en duurzame backlinks middels digitale PR-campagnes

MediaMaze is hét Digital PR-bureau dat net even verder gaat: wij maken gebruik van openbare data, onderzoeken bij de eigen klanten en externe panels om interessante nieuwsberichten te creëren. Berichten waarmee wij voor onze klanten de redactionele media bereiken en daarmee zorgen voor kwalitatieve en blijvende backlinks. Met onze ervaring, creativiteit en statistische kennis, zorgen wij altijd voor unieke onderzoeken en kwalitatieve persberichten die wij binnen en buiten ons netwerk verspreiden.

Hoe Digitale PR werkt

Brainstorm 03

DOELEN BEPALEN

De samenwerking start met een overleg over de doelen van digital PR: op welke thema’s willen jullie de publiciteit zoeken, hoeveel backlinks willen jullie in een jaar verzamelen hiermee en naar welke pagina’s op de website.

1

2

Concepten 04

BRAINSTORMSESSIES EN IDEEËN PITCHEN

Tijdens brainstormsessie wordt de basis voor de online PR-strategie gelegd. Welke persberichten willen we gaan schrijven en welke onderzoeksvragen willen we daarvoor beantwoord hebben? En hoe gaan we die vragen beantwoord krijgen?Aan de hand van de brainstormsessie(s) worden verschillende concepten uitgewerkt van mogelijke nieuwsitems. Deze concepten zijn de titels van de persberichten en een korte toelichting. In overleg bepalen we met welke concepten we verdergaan.

Perberigten 05

ONDERZOEK UITZETTEN EN DATA ANALYSEREN

De onderzoeken kunnen verschillende vormen hebben. Steeds kijken we naar de meest efficiënte werkwijzen: kunnen we de vragen aan jullie eigen klanten voorleggen, de informatie uit openbare bronnen verkrijgen of gebruikmaken van een extern panel. Wij stellen de vragen op en communiceren deze met het onderzoeksbureau (zoals Factsnapp) of zetten deze om in een enquete met Google Forms, in jullie huisstijl, indien we de vragen onder jullie klanten kunnen uitzetten. Wij analyseren de uitkomsten en inventariseren de nieuwshaakjes voor de online PR die voortkomen uit de data.

3

4

Edit 06

PERSBERICHTEN OPSTELLEN

Aan de hand van de uitkomsten stellen we persberichten op. Waar mogelijk proberen we met één onderzoek meerdere persmomenten te verkrijgen. De persberichten zijn zo geschreven dat journalisten deze één-op-één kunnen overnemen, inclusief hyperlinks naar jullie website. Dat is tenslotte het doen van de online PR.

Journalists 07

JOURNALISTEN BENADEREN EN TOEZENDEN PERSBERICHTEN

Wij stellen voor ieder bericht een perslijst op met relevante media. Waar mogelijk benaderen we vooraf één of enkele journalisten indien wij denken dat het bericht mogelijk een grote nieuwswaarde heeft. Hoe dan ook sturen we het persbericht (uit jullie naam), via een speciaal hiervoor gemaakte software naar de media.

5

6

Monitor 08

MONITORING, NABELLEN EN RAPPORTAGE

Wanneer het persbericht verzonden is, houden we niet op. We blijven monitoren welke media het bericht openen en welke het vervolgens ook daadwerkelijk publiceren. We bellen/mailen journalisten na waarvan we denken dat het nogmaals onder de aandacht brengen van dit bericht, alsnog kan leiden tot publicatie. Ongeveer een week na verzending rapporteren we aan het bereik van het bericht.

VRIJBLIJVENDE DIGITAL PR-SCAN

Er is vrijwel altijd ‘nieuws te maken’, ook voor jullie. De mogelijkheden zijn namelijk niet beperkt tot jullie bedrijf. Omdat we er zo zeker van zijn dat er voor jullie veel mogelijk is bieden we graag een vrijblijvende en kosteloze PR-scan  aan. Aan de hand hiervan bespreken we vervolgens in 30 minuten de publicitaire mogelijkheden voor jullie bedrijf.

Alles geheel vrijblijvend. Probeer het eens, het zal jullie verrassen!

Waarom een digitaal PR bureau inschakelen voor het verzamelen van backlinks?

Eindeloze mogelijkheden

Er is geen grens aan de hoeveelheid nieuws die we over een branche kunnen maken. We kunnen maandelijks met 1,2,3,4,5 persberichten naar de media toe. Hierdoor kunnen we dus een voortdurende bron voor het verzamelen van backlinks bouwen.

Kantoor Meetingroom
Kantoor Lobby

Betere kansen op plaatsingen

Door interessant nieuws te delen, stellen jullie je op als partners van de journalistiek. Daarmee vergroten we de mogelijkheden voor plaatsingen en linkbuilding-succes.

Duurzaam resultaat

Backlinks die voortkomen uit plaatsingen in journalistieke media zijn één van de meest betrouwbare typen backlinks voor Google. De methode is volledig white-hat en daarmee zowel voor het heden als voor de toekomst een duurzame manier van linkbuilding.

Img 3277
Back To Top