Dé Online PR Specialisten

Goede online PR: bouwsteen voor een goed online imago

Goed, online, PR is zeer belangrijk voor het online imago en daarmee het succes van een onderneming of professional. Doordat nieuws- en persberichten altijd online blijven staan is het nieuws van vandaag de volgende dag, het volgende jaar, of later, nog steeds relevant. Bij ieder bericht belangrijk na te denken over de impact hiervan op het online imago van een onderneming, bestuurder of merknaam. Sommige berichten wilt u sterk en blijvend onder de aandacht brengen, van anderen wilt u wellicht dat ze nu goed gelezen worden, maar daarna weer snel vergeten worden  en van weer anderen (negatieve berichten) wilt u dat helemaal niemand ze meer zal lezen.

Een goede online strategie helpt u dit onderscheid te maken en te zorgen voor de juiste zichtbaarheid en vindbaarheid van de berichten die door, en over, u en uw onderneming geschreven worden. Door deze toevoeging in de communicatie-strategie krijgt u meer grip op welke berichten blijvend bij uw stakeholders onder de aandacht worden gebracht, ongeacht of deze berichten nu van u afkomstig zijn of niet. Nieuwe berichten kunnen eerdere berichten versterken, of juist minder zichtbaar maken. Daarnaast helpen we uw berichten via kanalen als LinkedIn en Google Posts direct onder de aandacht te brengen van uw stakeholders.

Hiertoe onderhouden wij goede contacten met een grote verscheidenheid aan online nieuwsmedia, vakbladen en branche-gerelateerde blogs. Door ons krachtige netwerk, in combinatie met onze kennis op het gebied van zoekmachine optimalisatie, kunnen wij u uitstekend voorzien van kwalitatieve en impactvolle berichtgeving over uw bedrijf. Berichtgeving die niet alleen in eerste instantie bij de doelgroep terechtkomt (primair bereik), maar ook maanden of jaren later nog door de doelgroep gevonden kunnen worden.  Dit bereiken wij door een unieke mix van specialismen, die u nergens anders vindt.

Crisiscommunicatie en het online imago

Een crisissituatie kan een langdurige online impact hebben op het imago van een organisatie. Zowel in de voorbereidende als actieve fase staan wij organisaties bij in het online aspect van de externe communicatie, steeds als partners van de eigen of externe communicatie-afdeling. Door de juiste aandacht te geven aan de online communicatie kan de negatieve lange-termijn (maanden-jaren) impact van crisissituaties sterk verminderd worden. Wij werken samen met verschillende experts op het gebied van woordvoering, training en crisiscommunicatie. Zowel voor offline én online hebben wij daarom de juiste aanpak voor u in huis.

Graag bespreken we vrijblijvend de mogelijkheden voor een online PR, en/of crisiscommunicatiestrategie voor u, of uw bedrijf.

Neem contact op via 020-2215817, info@mediamaze.nl of via onderstaand formulier.