Zoekmachine Reputatiemanagement

Een goede zoekmachine reputatie is van essentieel belang wanneer u goed wilt functioneren als bestuurder, professional of als ondernemer. Voor het vertrouwen van uw medewerkers, voor geslaagde acquisitie en wanneer u op zoek gaat naar een nieuwe functie; een goede reputatie helpt bij het overbrengen van uw boodschap. Een slechte reputatie, in de vorm van een negatief online imago, ondermijnt uw positie, uw boodschap en uw carrièreperspectieven. Door middel van zoekmachine reputatiemanagement kunnen wij uw online imago sturen en een passende reputatie voor u neerzetten.
Bent u voor uw bedrijf op zoek naar zoekmachine reputatiemanagement? Klik dan HIER.
Uw zoekmachine reputatie
De mensen om u heen zijn tevreden met u, en ook buiten het bedrijf staat u goed bekend. Wellicht bent u ook veel in het nieuws geweest, hebt u grote transacties gerealiseerd of begeleid, neemt u zitting in allerhande commissies en besturen of hebt u enkele vakinhoudelijke publicaties op uw naam. Maar, wanneer deze berichten niet in Google naar voren komen is het voor onbekenden alsof ze niet bestaan. Uw zoekmachine reputatie komt niet overeen met de werkelijkheid.Een negatieve zoekmachine reputatie
Helaas worden er door een gebrek aan wederhoor, de noodzaak van sensatie om online te scoren, wrok en andere drijfveren online vaak incorrecte en soms kwalijke berichten geplaatst. Het is ook mogelijk dat feiten worden aangedikt of overdreven of dat u simpelweg een fout gemaakt hebt, in de bedrijfsvoering of communicatie. Dat dit gebeurt is helaas niet geheel vermijdelijk maar dit zorgt er wel voor dat onbekenden hun negatieve mening over u al klaar hebben, nog voordat ze met u kennis hebben gemaakt. Hoe hoger uw ‘boom’, hoe groter de cirkel van mensen die met uw naam in aanraking komt, maar hoe kleiner de controle op de boodschap die door hen ontvangen wordt. Deze cirkel bestaat ook deels uit journalisten, bloggers en gebruikers van sociale media. Het is voor u van belang ervoor te zorgen dat zij een correct, en liefst positief, beeld van u voorgeschoteld krijgen, nog voordat zij over u schrijven, bloggen of tweeten. Zonder sturing wordt de reputatie in de zoekmachines aan het toeval overgelaten. Met zoekmachine reputatiemanagement nemen wij de touwtjes weer in eigen handen en kunnen gebruikers objectieve informatie gebruiken bij het vormen van hun mening en het schrijven van hun berichten.Het 'Vergeetrecht'
MediaMaze heeft begin 2017 de website Vergeetrecht.EU opgezet. Hier worden de laatste ontwikkelingen rondom het vergeetrecht gedeeld en besproken en informatie gedeeld over de werking van dit recht. Nieuws, interviews, rechtbankuitspraken en beslissingen Google en de Autoriteit Persoonsgegevens worden hier (geanonimiseerd) gepubliceerd. De website wordt door MediaMaze beheerd
Wij hebben inmiddels, met groot succes, vele tientallen vergeetrecht-verzoeken ingediend bij Google en de Autoriteit Persoonsgegevens. Wij staan u graag bij!